Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin

Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industr...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kamaruddin, Nur Syakirah
Format: Student Project
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/1/44260.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industry perkidmatan pada sektor perbankan. Dalam sektor perkhidmatan, kepuasan pelanggan adalah berkaitan dengan persepsi dan permintaan perkhidmatan terhadap ruang kerja pejabat dan pekerja syarikat itu sendiri. Tujuan kajian ini dijalankan adalah untuk mengetahui kualiti perkhidmatan syarikat perbankan terhadap kepuasan pelanggan dengan menggunakan cara SERVQUAL mode dan teori Herzberg. Metodologi digunakan termasuk SERVQUAL untuk mengintegrasikan model jurang antara harapan pelanggan dan persepsi perkhidmatan teori Herzberg adalah kaedah digunakan untuk mengenali sikap pekerja dan motivasi untuk menentukan faktor-faktor intrinsik dan ekstrinsik terhadap kepuasan atau ketidakpuasan.