Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin

Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industr...

詳細記述

保存先:
書誌詳細
第一著者: Kamaruddin, Nur Syakirah
フォーマット: Student Project
言語:English
出版事項: 2015
主題:
オンライン・アクセス:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/1/44260.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/
タグ: タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
id my.uitm.ir.44260
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.442602021-03-29T12:38:25Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/ Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin Kamaruddin, Nur Syakirah Human behavior. Behaviorism. Neobehaviorism. Behavioral psychology Individual ethics. Character. Virtue. Including practical and applied ethics, conduct of life, vices, success, ethics for children Credit. Debt. Loans Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industry perkidmatan pada sektor perbankan. Dalam sektor perkhidmatan, kepuasan pelanggan adalah berkaitan dengan persepsi dan permintaan perkhidmatan terhadap ruang kerja pejabat dan pekerja syarikat itu sendiri. Tujuan kajian ini dijalankan adalah untuk mengetahui kualiti perkhidmatan syarikat perbankan terhadap kepuasan pelanggan dengan menggunakan cara SERVQUAL mode dan teori Herzberg. Metodologi digunakan termasuk SERVQUAL untuk mengintegrasikan model jurang antara harapan pelanggan dan persepsi perkhidmatan teori Herzberg adalah kaedah digunakan untuk mengenali sikap pekerja dan motivasi untuk menentukan faktor-faktor intrinsik dan ekstrinsik terhadap kepuasan atau ketidakpuasan. 2015-06 Student Project NonPeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/1/44260.pdf Kamaruddin, Nur Syakirah (2015) Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin. [Student Project] (Unpublished)
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Human behavior. Behaviorism. Neobehaviorism. Behavioral psychology
Individual ethics. Character. Virtue. Including practical and applied ethics, conduct of life, vices, success, ethics for children
Credit. Debt. Loans
spellingShingle Human behavior. Behaviorism. Neobehaviorism. Behavioral psychology
Individual ethics. Character. Virtue. Including practical and applied ethics, conduct of life, vices, success, ethics for children
Credit. Debt. Loans
Kamaruddin, Nur Syakirah
Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin
description Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industry perkidmatan pada sektor perbankan. Dalam sektor perkhidmatan, kepuasan pelanggan adalah berkaitan dengan persepsi dan permintaan perkhidmatan terhadap ruang kerja pejabat dan pekerja syarikat itu sendiri. Tujuan kajian ini dijalankan adalah untuk mengetahui kualiti perkhidmatan syarikat perbankan terhadap kepuasan pelanggan dengan menggunakan cara SERVQUAL mode dan teori Herzberg. Metodologi digunakan termasuk SERVQUAL untuk mengintegrasikan model jurang antara harapan pelanggan dan persepsi perkhidmatan teori Herzberg adalah kaedah digunakan untuk mengenali sikap pekerja dan motivasi untuk menentukan faktor-faktor intrinsik dan ekstrinsik terhadap kepuasan atau ketidakpuasan.
format Student Project
author Kamaruddin, Nur Syakirah
author_facet Kamaruddin, Nur Syakirah
author_sort Kamaruddin, Nur Syakirah
title Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin
title_short Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin
title_full Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin
title_fullStr Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin
title_full_unstemmed Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin
title_sort loan customer experience and repayment behaviours : the case of mara kuching / nur syakirah kamaruddin
publishDate 2015
url http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/1/44260.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/
_version_ 1696979095544397824
score 13.252575