Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin
Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industr...
保存先:
第一著者: | |
---|---|
フォーマット: | Student Project |
言語: | English |
出版事項: |
2015
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/1/44260.pdf http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/ |
タグ: |
タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
|
id |
my.uitm.ir.44260 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.442602021-03-29T12:38:25Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/ Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin Kamaruddin, Nur Syakirah Human behavior. Behaviorism. Neobehaviorism. Behavioral psychology Individual ethics. Character. Virtue. Including practical and applied ethics, conduct of life, vices, success, ethics for children Credit. Debt. Loans Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industry perkidmatan pada sektor perbankan. Dalam sektor perkhidmatan, kepuasan pelanggan adalah berkaitan dengan persepsi dan permintaan perkhidmatan terhadap ruang kerja pejabat dan pekerja syarikat itu sendiri. Tujuan kajian ini dijalankan adalah untuk mengetahui kualiti perkhidmatan syarikat perbankan terhadap kepuasan pelanggan dengan menggunakan cara SERVQUAL mode dan teori Herzberg. Metodologi digunakan termasuk SERVQUAL untuk mengintegrasikan model jurang antara harapan pelanggan dan persepsi perkhidmatan teori Herzberg adalah kaedah digunakan untuk mengenali sikap pekerja dan motivasi untuk menentukan faktor-faktor intrinsik dan ekstrinsik terhadap kepuasan atau ketidakpuasan. 2015-06 Student Project NonPeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/1/44260.pdf Kamaruddin, Nur Syakirah (2015) Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin. [Student Project] (Unpublished) |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
Human behavior. Behaviorism. Neobehaviorism. Behavioral psychology Individual ethics. Character. Virtue. Including practical and applied ethics, conduct of life, vices, success, ethics for children Credit. Debt. Loans |
spellingShingle |
Human behavior. Behaviorism. Neobehaviorism. Behavioral psychology Individual ethics. Character. Virtue. Including practical and applied ethics, conduct of life, vices, success, ethics for children Credit. Debt. Loans Kamaruddin, Nur Syakirah Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin |
description |
Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA
Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industry perkidmatan pada sektor perbankan. Dalam sektor perkhidmatan, kepuasan pelanggan adalah berkaitan dengan persepsi dan permintaan perkhidmatan terhadap ruang kerja pejabat dan pekerja syarikat itu sendiri. Tujuan kajian ini dijalankan adalah untuk mengetahui kualiti perkhidmatan syarikat perbankan terhadap kepuasan pelanggan dengan menggunakan cara SERVQUAL mode dan teori Herzberg. Metodologi digunakan termasuk SERVQUAL untuk mengintegrasikan model jurang antara harapan pelanggan dan persepsi perkhidmatan teori Herzberg adalah kaedah digunakan untuk mengenali sikap pekerja dan motivasi untuk menentukan faktor-faktor intrinsik dan ekstrinsik terhadap kepuasan atau ketidakpuasan. |
format |
Student Project |
author |
Kamaruddin, Nur Syakirah |
author_facet |
Kamaruddin, Nur Syakirah |
author_sort |
Kamaruddin, Nur Syakirah |
title |
Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin |
title_short |
Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin |
title_full |
Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin |
title_fullStr |
Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin |
title_full_unstemmed |
Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin |
title_sort |
loan customer experience and repayment behaviours : the case of mara kuching / nur syakirah kamaruddin |
publishDate |
2015 |
url |
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/1/44260.pdf http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260/ |
_version_ |
1696979095544397824 |
score |
13.252575 |