Keberkesanan pembelajaran secara fleksibel bagi pelajar pendidikan jarak jauh program Diploma Pentadbiran Awam (AL110) Universiti Teknologi MARA: satu kajian ces / Siti Nurul Huda Muhammat

Kajian ini di lakukan untuk menjelaskan tentang keberkesanan pembelajaran elektronik di kalangan pelajar fakulti Pentadbiran Awam dan Perundangan yang mengikuti program pembelajaran fleksibel bagi Diploma Pentadbiran Awam (ALl 10). Pembelajaran elektronik adalah sebagai mekanisme barn untuk perhubun...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Muhammat, Siti Nurul Huda
Format: Student Project
Language:English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/57461/1/57461.PDF
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/57461/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini di lakukan untuk menjelaskan tentang keberkesanan pembelajaran elektronik di kalangan pelajar fakulti Pentadbiran Awam dan Perundangan yang mengikuti program pembelajaran fleksibel bagi Diploma Pentadbiran Awam (ALl 10). Pembelajaran elektronik adalah sebagai mekanisme barn untuk perhubungan atau komunikasi dengan rangkaian komputer, perpustakaan elektronik, pembelajaran jarak jauh,multimedia, jentera pencarian dan "online kelas". Objektif penyelidikan ini adalah untuk mengetahui tahap komitmen pelajar-pelajar terhadap halacara pembelajarn fleksibel. Manakala objektif yang kedua pula untuk menentukan tahap keberkesanan sistem pembelajaran fleksibel dalam pembelajaran para pelajar ALllO. Selain itu, objektif yang ketiga pula adalah untuk menentukan tahap keberkesanan sistem pembelajaran elektronik dalam membantu meningkatkan pembelajaran pelajar ALllO. Seterusnya objektif yang terakhir adalah untuk menentukan tahap keberkesanan interaksi pelajar-pelajar dan pemudahcara pembelajaran. Penyelidikan yang di gunakan menggunakan kaedah kajian kes iaitu penyelidikan di fokuskan kepada pelajar Diploma Pentadbiran Awam (ALllO) yang mengikuti program pembelajaran fleksibel (FLP). Hasil penyelidikan ini temyata para pelajar tahu dan mempunyai tahap pengetahuan dan kemahiran menggunakan komputer dan internet dalam mengikuti program pembelajaran fleksibel dan ia perlulah di pertingkatkan sistem persembahan agar lebih ramai akan mengikuti program pembelajaran fleksibel.