Keberkesanan pembelajaran secara fleksibel bagi pelajar pendidikan jarak jauh program Diploma Pentadbiran Awam (AL110) Universiti Teknologi MARA: satu kajian ces / Siti Nurul Huda Muhammat

Kajian ini di lakukan untuk menjelaskan tentang keberkesanan pembelajaran elektronik di kalangan pelajar fakulti Pentadbiran Awam dan Perundangan yang mengikuti program pembelajaran fleksibel bagi Diploma Pentadbiran Awam (ALl 10). Pembelajaran elektronik adalah sebagai mekanisme barn untuk perhubun...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Muhammat, Siti Nurul Huda
格式: Student Project
語言:English
出版: 2002
主題:
在線閱讀:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/57461/1/57461.PDF
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/57461/
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini di lakukan untuk menjelaskan tentang keberkesanan pembelajaran elektronik di kalangan pelajar fakulti Pentadbiran Awam dan Perundangan yang mengikuti program pembelajaran fleksibel bagi Diploma Pentadbiran Awam (ALl 10). Pembelajaran elektronik adalah sebagai mekanisme barn untuk perhubungan atau komunikasi dengan rangkaian komputer, perpustakaan elektronik, pembelajaran jarak jauh,multimedia, jentera pencarian dan "online kelas". Objektif penyelidikan ini adalah untuk mengetahui tahap komitmen pelajar-pelajar terhadap halacara pembelajarn fleksibel. Manakala objektif yang kedua pula untuk menentukan tahap keberkesanan sistem pembelajaran fleksibel dalam pembelajaran para pelajar ALllO. Selain itu, objektif yang ketiga pula adalah untuk menentukan tahap keberkesanan sistem pembelajaran elektronik dalam membantu meningkatkan pembelajaran pelajar ALllO. Seterusnya objektif yang terakhir adalah untuk menentukan tahap keberkesanan interaksi pelajar-pelajar dan pemudahcara pembelajaran. Penyelidikan yang di gunakan menggunakan kaedah kajian kes iaitu penyelidikan di fokuskan kepada pelajar Diploma Pentadbiran Awam (ALllO) yang mengikuti program pembelajaran fleksibel (FLP). Hasil penyelidikan ini temyata para pelajar tahu dan mempunyai tahap pengetahuan dan kemahiran menggunakan komputer dan internet dalam mengikuti program pembelajaran fleksibel dan ia perlulah di pertingkatkan sistem persembahan agar lebih ramai akan mengikuti program pembelajaran fleksibel.