Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar
Pandemik Covid-19 telah memberi kesan kepada proses pengajaran dan pembelajaran (PdP) di Malaysia secara keseluruhannya daripada peringkat sekolah sehinggalah di peringkat institusi pengajian tinggi. Universiti Teknologi Mara (UiTM) secara rasminya menggunakan mod pembelajaran terbuka dan jarak jauh...
保存先:
主要な著者: | , |
---|---|
フォーマット: | Monograph |
言語: | English |
出版事項: |
UiTM Cawangan Negeri Sembilan Kampus Seremban
2021
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/67826/1/67826.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/67826/ |
タグ: |
タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
|
id |
my.uitm.ir.67826 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.678262022-10-06T08:46:41Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/67826/ Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar Wan Tahir, Wan Mardyatul Miza Abdul Jabar, Ja’izah AP Periodicals Blended learning. Computer assisted instruction. Programmed instruction PN Literature (General) Pandemik Covid-19 telah memberi kesan kepada proses pengajaran dan pembelajaran (PdP) di Malaysia secara keseluruhannya daripada peringkat sekolah sehinggalah di peringkat institusi pengajian tinggi. Universiti Teknologi Mara (UiTM) secara rasminya menggunakan mod pembelajaran terbuka dan jarak jauh atau Online Distance Learning (ODL) sepenuhnya bermula semester Mac 2020 yang lepas sehinggalah semester Mac 2021 tahun ini. Bukan sahaja proses PdP yang dilaksanakan secara maya atau atas talian malahan proses penilaian seperti kuiz, ujian, tugasan bertulis dan pembentangan lisan serta peperiksaan akhir juga dijalankan secara jarak jauh dan di atas talian. Pelbagai isu yang menjadi cabaran kepada pihak universiti untuk memastikan perjalanan proses penilaian dan peperiksaan yang dijalankan setanding kualiti peperiksaan secara konvensional. Di antaranya adalah dalam memastikan soalan penilaian dan peperiksaan yang disediakan mencapai standard piawaian dan jadual spesifikasi ujian yang telah ditetapkan, tiada kebocoran soalan, isu plagiat, medium atau platform peperiksaan secara atas talian yang diguna pakai sehinggalah mengenal pasti tahap capaian internet pelajar itu sendiri. UiTM Cawangan Negeri Sembilan Kampus Seremban 2021 Monograph NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/67826/1/67826.pdf Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar. (2021) Bulletin. UiTM Cawangan Negeri Sembilan Kampus Seremban. |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
AP Periodicals Blended learning. Computer assisted instruction. Programmed instruction PN Literature (General) |
spellingShingle |
AP Periodicals Blended learning. Computer assisted instruction. Programmed instruction PN Literature (General) Wan Tahir, Wan Mardyatul Miza Abdul Jabar, Ja’izah Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar |
description |
Pandemik Covid-19 telah memberi kesan kepada proses pengajaran dan pembelajaran (PdP) di Malaysia secara keseluruhannya daripada peringkat sekolah sehinggalah di peringkat institusi pengajian tinggi. Universiti Teknologi Mara (UiTM) secara rasminya menggunakan mod pembelajaran terbuka dan jarak jauh atau Online Distance Learning (ODL) sepenuhnya bermula semester Mac 2020 yang lepas sehinggalah semester Mac 2021 tahun ini. Bukan sahaja proses PdP yang dilaksanakan secara maya atau atas talian malahan proses penilaian seperti kuiz, ujian, tugasan bertulis dan pembentangan lisan serta peperiksaan akhir juga dijalankan secara jarak jauh dan di atas talian. Pelbagai isu yang menjadi cabaran kepada pihak universiti untuk memastikan perjalanan proses penilaian dan peperiksaan yang dijalankan setanding kualiti peperiksaan secara konvensional. Di antaranya adalah dalam memastikan soalan penilaian dan peperiksaan yang disediakan mencapai standard piawaian dan jadual spesifikasi ujian yang telah ditetapkan, tiada kebocoran soalan, isu plagiat, medium atau platform peperiksaan secara atas talian yang diguna pakai sehinggalah mengenal pasti tahap capaian internet pelajar itu sendiri. |
format |
Monograph |
author |
Wan Tahir, Wan Mardyatul Miza Abdul Jabar, Ja’izah |
author_facet |
Wan Tahir, Wan Mardyatul Miza Abdul Jabar, Ja’izah |
author_sort |
Wan Tahir, Wan Mardyatul Miza |
title |
Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar |
title_short |
Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar |
title_full |
Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar |
title_fullStr |
Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar |
title_full_unstemmed |
Cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / Wan Mardyatul Miza Wan Tahir and Ja’izah Abdul Jabar |
title_sort |
cabaran pelajar dalam peperiksaan secara atas talian bagi kursus perakaunan / wan mardyatul miza wan tahir and ja’izah abdul jabar |
publisher |
UiTM Cawangan Negeri Sembilan Kampus Seremban |
publishDate |
2021 |
url |
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/67826/1/67826.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/67826/ |
_version_ |
1746213092938743808 |
score |
13.252575 |