Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif

Kajian ini bertujuan untuk meneliti penerapan kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) dalam pembelajaran dan pemudahcaraan (PdPc) penulisan karangan argumentatif yang dilaksanakan oleh guru Bahasa Melayu di sekolah menengah. Dua orang guru Bahasa Melayu yang mengajar di Tingkatan Empat telah dipilih s...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Mokhtar, Marzni Mohamed
格式: Thesis
语言:English
出版: 2018
主题:
在线阅读:http://eprints.usm.my/44256/1/MARZNI%20MOHAMED%20MOKHTAR.pdf
http://eprints.usm.my/44256/
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
id my.usm.eprints.44256
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.44256 http://eprints.usm.my/44256/ Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif Mokhtar, Marzni Mohamed L7-991 Education (General) Kajian ini bertujuan untuk meneliti penerapan kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) dalam pembelajaran dan pemudahcaraan (PdPc) penulisan karangan argumentatif yang dilaksanakan oleh guru Bahasa Melayu di sekolah menengah. Dua orang guru Bahasa Melayu yang mengajar di Tingkatan Empat telah dipilih sebagai peserta kajian dengan menggunakan teknik persampelan bertujuan. Kajian ini telah dilaksanakan di sebuah sekolah menengah di Selangor. Reka bentuk penyelidikan kajian kes telah digunakan dalam kajian ini bagi menjawab tiga soalan kajian. Ketiga-tiga soalan kajian terdiri daripada (i) apakah pemahaman guru Bahasa Melayu di sekolah menengah terhadap penerapan KBAT dalam PdPc penulisan karangan argumentatif. 2018-05 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/44256/1/MARZNI%20MOHAMED%20MOKHTAR.pdf Mokhtar, Marzni Mohamed (2018) Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Mokhtar, Marzni Mohamed
Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif
description Kajian ini bertujuan untuk meneliti penerapan kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) dalam pembelajaran dan pemudahcaraan (PdPc) penulisan karangan argumentatif yang dilaksanakan oleh guru Bahasa Melayu di sekolah menengah. Dua orang guru Bahasa Melayu yang mengajar di Tingkatan Empat telah dipilih sebagai peserta kajian dengan menggunakan teknik persampelan bertujuan. Kajian ini telah dilaksanakan di sebuah sekolah menengah di Selangor. Reka bentuk penyelidikan kajian kes telah digunakan dalam kajian ini bagi menjawab tiga soalan kajian. Ketiga-tiga soalan kajian terdiri daripada (i) apakah pemahaman guru Bahasa Melayu di sekolah menengah terhadap penerapan KBAT dalam PdPc penulisan karangan argumentatif.
format Thesis
author Mokhtar, Marzni Mohamed
author_facet Mokhtar, Marzni Mohamed
author_sort Mokhtar, Marzni Mohamed
title Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif
title_short Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif
title_full Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif
title_fullStr Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif
title_full_unstemmed Penerapan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Dalam Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Penulisan Karangan Argumentatif
title_sort penerapan kemahiran berfikir aras tinggi dalam pembelajaran dan pemudahcaraan penulisan karangan argumentatif
publishDate 2018
url http://eprints.usm.my/44256/1/MARZNI%20MOHAMED%20MOKHTAR.pdf
http://eprints.usm.my/44256/
_version_ 1643710956604227584
score 13.252575