Kefahaman dan pengetahuan guru dalam pentaksiran kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT)
Kajian ini bertujuan untuk mengkaji pengetahuan dan pemahaman guru dalam pelaksanaan pentaksiran kemahiran berfikir aras tinggi. Fokus utama diberikan kepada kefahaman dan pengetahuan guru terhadap kemahiran berfikir aras tinggi. Kedua mengkaji tentang item pentaksiran kemahiran berfikir aras tinggi...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
格式: | Conference or Workshop Item |
語言: | English |
出版: |
2014
|
主題: | |
在線閱讀: | http://eprints.utm.my/id/eprint/60950/1/AhmadJohariSihes2014_KefahamanDanPengetahuanGurudalamPentaksiran.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/60950/ |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | Kajian ini bertujuan untuk mengkaji pengetahuan dan pemahaman guru dalam pelaksanaan pentaksiran kemahiran berfikir aras tinggi. Fokus utama diberikan kepada kefahaman dan pengetahuan guru terhadap kemahiran berfikir aras tinggi. Kedua mengkaji tentang item pentaksiran kemahiran berfikir aras tinggi. Kajian ini juga ingin melihat kekangan – kekangan yang dihadapi oleh para guru dalam pelaksanaan pentaksiran kemahiran berfikir aras tinggi. Sebuah daerah di negeri Johor akan dipilih di mana terdapat sekolah rendah kawasan luar Bandar dan bandar untuk tujuan penyelikan. Borang soal selidik akan diedarkan. Selain dari ini , pemerhatian pengajaran akan dijalankan di kelas-kelas berkenaan dan guru – guru akan ditemuduga. |
---|