Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik

Pendaftaran dan pencapaian akademik Biologi, Kimia dan Fizik yang menurun kebelakangan ini merupakan satu cabaran bagi pendidik sains. Penyelesaian masalqh ini haruslah dicari secepat mungkin agar matlamat mendirikan satu masyarakat yang maju da/am sains dan teknologi tidak terjejas. Sehubungan i...

詳細記述

保存先:
書誌詳細
第一著者: Loo, Peng Peng
フォーマット: 学位論文
言語:English
出版事項: 2002
主題:
オンライン・アクセス:http://eprints.usm.my/29905/1/Loo_Peng_Peng.pdf
http://eprints.usm.my/29905/
タグ: タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
id my.usm.eprints.29905
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.29905 http://eprints.usm.my/29905/ Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik Loo, Peng Peng LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Pendaftaran dan pencapaian akademik Biologi, Kimia dan Fizik yang menurun kebelakangan ini merupakan satu cabaran bagi pendidik sains. Penyelesaian masalqh ini haruslah dicari secepat mungkin agar matlamat mendirikan satu masyarakat yang maju da/am sains dan teknologi tidak terjejas. Sehubungan itu, perkaitan antara pembolehubah seperti 'gaya kognitif FDIFI (gaya kebergantungan medan), jantina dan kecerdasan dengan pencapaian Bio/ogi, Kimia dan Fizik telah dikena/pastikan dalam kajian ini. The falling enrollment and achievement in Biology, Chemistry and Physics recently presents a challenge to science educators. Solutions are urgently required so that the goal to build a scientifically and technologically advanced nation is not jeopardized The relationships between variables such as cognitive style (field dependency), gender, intelligence and achievements in Biology, Chemistry and Physics respectively were determined in this study. 2002-03 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/29905/1/Loo_Peng_Peng.pdf Loo, Peng Peng (2002) Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Loo, Peng Peng
Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik
description Pendaftaran dan pencapaian akademik Biologi, Kimia dan Fizik yang menurun kebelakangan ini merupakan satu cabaran bagi pendidik sains. Penyelesaian masalqh ini haruslah dicari secepat mungkin agar matlamat mendirikan satu masyarakat yang maju da/am sains dan teknologi tidak terjejas. Sehubungan itu, perkaitan antara pembolehubah seperti 'gaya kognitif FDIFI (gaya kebergantungan medan), jantina dan kecerdasan dengan pencapaian Bio/ogi, Kimia dan Fizik telah dikena/pastikan dalam kajian ini. The falling enrollment and achievement in Biology, Chemistry and Physics recently presents a challenge to science educators. Solutions are urgently required so that the goal to build a scientifically and technologically advanced nation is not jeopardized The relationships between variables such as cognitive style (field dependency), gender, intelligence and achievements in Biology, Chemistry and Physics respectively were determined in this study.
format Thesis
author Loo, Peng Peng
author_facet Loo, Peng Peng
author_sort Loo, Peng Peng
title Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik
title_short Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik
title_full Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik
title_fullStr Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik
title_full_unstemmed Perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik
title_sort perhubungan di antara gaya kognitif, jantina, kecerdasan, dan pencapaian pelajar tingkatan empat dalam biologi, kimia dan fizik
publishDate 2002
url http://eprints.usm.my/29905/1/Loo_Peng_Peng.pdf
http://eprints.usm.my/29905/
_version_ 1643707025317691392
score 13.252575