Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia

Tumpuan utama rencana ini ialah untuk merangkakan sifat-sifat penting kurikulum prasekolah untuk tujuan-tujuan perkembangan kanak-kanak yang menyeluruh dan seimbang. Perhatian juga ditumpukan kepada faktor-faktor yang mempengaruhi kurikulum tersebut. Bentuk kurikulum prasekolah yang diingini diti...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Ling , Chu Poh
格式: Article
語言:English
出版: Penerbit Universiti Sains Malaysia 1984
主題:
在線閱讀:http://eprints.usm.my/33588/1/Jilid_06_Artikel_05.pdf
http://eprints.usm.my/33588/
http://apjee.usm.my/JPP_06_1984/Jilid%2006%20Artikel%2005.pdf
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Tumpuan utama rencana ini ialah untuk merangkakan sifat-sifat penting kurikulum prasekolah untuk tujuan-tujuan perkembangan kanak-kanak yang menyeluruh dan seimbang. Perhatian juga ditumpukan kepada faktor-faktor yang mempengaruhi kurikulum tersebut. Bentuk kurikulum prasekolah yang diingini ditinjau. Bahagian-bahagian yang dianggap mustahak dibayangkan, seperti dalam bidang bahasa, pernik iran, nornbor , sains, otot-otot dan kordinasi anggota, seni lukis dan kerjatangan mainan, sosio-emosi, pergerakan dan moral. Aspek-aspek pelaksanaan kurikulum yang waras dan seimbang juga dikupas dan dihuraikan. Peranan sikap masyarakat terutamanya sikap guru, ibu bapa dan tuan punya prasekolah ditegaskan. Tanggungjawab dan peranan guru diutarnakan dalam konteks dan masalah yang terdapat pada masa ini.