Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia

Tumpuan utama rencana ini ialah untuk merangkakan sifat-sifat penting kurikulum prasekolah untuk tujuan-tujuan perkembangan kanak-kanak yang menyeluruh dan seimbang. Perhatian juga ditumpukan kepada faktor-faktor yang mempengaruhi kurikulum tersebut. Bentuk kurikulum prasekolah yang diingini diti...

詳細記述

保存先:
書誌詳細
第一著者: Ling , Chu Poh
フォーマット: 論文
言語:English
出版事項: Penerbit Universiti Sains Malaysia 1984
主題:
オンライン・アクセス:http://eprints.usm.my/33588/1/Jilid_06_Artikel_05.pdf
http://eprints.usm.my/33588/
http://apjee.usm.my/JPP_06_1984/Jilid%2006%20Artikel%2005.pdf
タグ: タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
id my.usm.eprints.33588
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.33588 http://eprints.usm.my/33588/ Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia Ling , Chu Poh LB2300 Higher Education Tumpuan utama rencana ini ialah untuk merangkakan sifat-sifat penting kurikulum prasekolah untuk tujuan-tujuan perkembangan kanak-kanak yang menyeluruh dan seimbang. Perhatian juga ditumpukan kepada faktor-faktor yang mempengaruhi kurikulum tersebut. Bentuk kurikulum prasekolah yang diingini ditinjau. Bahagian-bahagian yang dianggap mustahak dibayangkan, seperti dalam bidang bahasa, pernik iran, nornbor , sains, otot-otot dan kordinasi anggota, seni lukis dan kerjatangan mainan, sosio-emosi, pergerakan dan moral. Aspek-aspek pelaksanaan kurikulum yang waras dan seimbang juga dikupas dan dihuraikan. Peranan sikap masyarakat terutamanya sikap guru, ibu bapa dan tuan punya prasekolah ditegaskan. Tanggungjawab dan peranan guru diutarnakan dalam konteks dan masalah yang terdapat pada masa ini. Penerbit Universiti Sains Malaysia 1984 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/33588/1/Jilid_06_Artikel_05.pdf Ling , Chu Poh (1984) Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia. The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 6 (1). pp. 1-11. ISSN 2289-9057 http://apjee.usm.my/JPP_06_1984/Jilid%2006%20Artikel%2005.pdf
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic LB2300 Higher Education
spellingShingle LB2300 Higher Education
Ling , Chu Poh
Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia
description Tumpuan utama rencana ini ialah untuk merangkakan sifat-sifat penting kurikulum prasekolah untuk tujuan-tujuan perkembangan kanak-kanak yang menyeluruh dan seimbang. Perhatian juga ditumpukan kepada faktor-faktor yang mempengaruhi kurikulum tersebut. Bentuk kurikulum prasekolah yang diingini ditinjau. Bahagian-bahagian yang dianggap mustahak dibayangkan, seperti dalam bidang bahasa, pernik iran, nornbor , sains, otot-otot dan kordinasi anggota, seni lukis dan kerjatangan mainan, sosio-emosi, pergerakan dan moral. Aspek-aspek pelaksanaan kurikulum yang waras dan seimbang juga dikupas dan dihuraikan. Peranan sikap masyarakat terutamanya sikap guru, ibu bapa dan tuan punya prasekolah ditegaskan. Tanggungjawab dan peranan guru diutarnakan dalam konteks dan masalah yang terdapat pada masa ini.
format Article
author Ling , Chu Poh
author_facet Ling , Chu Poh
author_sort Ling , Chu Poh
title Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia
title_short Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia
title_full Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia
title_fullStr Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia
title_full_unstemmed Pre-School Curriculum And The Total Development Of The Child In Malaysia
title_sort pre-school curriculum and the total development of the child in malaysia
publisher Penerbit Universiti Sains Malaysia
publishDate 1984
url http://eprints.usm.my/33588/1/Jilid_06_Artikel_05.pdf
http://eprints.usm.my/33588/
http://apjee.usm.my/JPP_06_1984/Jilid%2006%20Artikel%2005.pdf
_version_ 1643707966949425152
score 13.252575