Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
Menurut Baroody dan Hume (1991), cara terbaik untuk belajar konsep pecahan adalah melalui masalah pembahagian sama rata. Sebenarnya, kanak kanak sedari kecil la gi sudah boleh memahami konsep pembahagian sama rata. Disebabkan kurangnya usaha yang memfokuskan kepada bagaimana pecahan seharusnya diper...
Saved in:
相似書籍
-
Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal Matematik kanak-kanak prasekolah
由: Connie Shin @ Connie Cassy Ompok, et al.
出版: (2021) -
Permainan Matematik untuk kanak-kanak prasekolah
由: Connie Cassy Ompok, et al.
出版: (2021) -
Pencapaian awal matematik kanak-kanak mengikut tempoh berada di prasekolah dan jantina
由: Connie Cassy Ompok
出版: (2021) -
Pembinaan instrumen pencapaian awal matematik untuk kanak-kanak prasekolah
由: Connie Cassy Ompok, et al.
出版: (2021) -
Permainan matematik untuk kanak-Kanak prasekolah
由: Connie Cassy Ompok, et al.
出版: (2021)