Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar

Kerangka kajian pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek menerusi proses scaffolding dibina untuk menerangkan bagaimana struktur idea yang dibentuk digunakan sebagai asas dalam merancang dan melaksanakan kaedah flipped classroom. Kerangka kajian in...

詳細記述

保存先:
書誌詳細
主要な著者: A. Rahman, Azlina, Mohd. Zaid, Norasykin, Aris, Baharuddin, Abdullah, Zaleha, Mohamed, Hasnah
フォーマット: Conference or Workshop Item
出版事項: FACULTY OF EDUCATION, UTM, JOHOR. 2016
主題:
オンライン・アクセス:http://eprints.utm.my/id/eprint/67055/
http://educ.utm.my/ipeinx2016/
タグ: タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
id my.utm.67055
record_format eprints
spelling my.utm.670552017-08-25T06:21:46Z http://eprints.utm.my/id/eprint/67055/ Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar A. Rahman, Azlina Mohd. Zaid, Norasykin Aris, Baharuddin Abdullah, Zaleha Mohamed, Hasnah L Education Kerangka kajian pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek menerusi proses scaffolding dibina untuk menerangkan bagaimana struktur idea yang dibentuk digunakan sebagai asas dalam merancang dan melaksanakan kaedah flipped classroom. Kerangka kajian ini juga dibangunkan dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar di Sekolah Berasrama Penuh (SBP). Pembangunan kerangka kajian ini merangkumi dua fasa pembelajaran bagi kaedah flipped classroom iaitu pembelajaran di luar kelas dan pembelajaran di dalam kelas. Unsur scaffolding pula diterapkan di kalangan pelajar sekolah yang menjalani aktiviti berkumpulan dan hands-on terhadap mata pelajaran yang sukar seperti tajuk Statistik dalam Matematik; yang mana ianya menjadi fokus dalam pembangunan kerangka kajian kaedah pembelajaran ini. Pelaksanaan kerangka kajian ini terbukti berpotensi membantu pelajar memaksimumkan pembelajaran mereka dengan bimbingan minimal daripada guru dan rakan pelajar. FACULTY OF EDUCATION, UTM, JOHOR. 2016-01-03 Conference or Workshop Item PeerReviewed A. Rahman, Azlina and Mohd. Zaid, Norasykin and Aris, Baharuddin and Abdullah, Zaleha and Mohamed, Hasnah (2016) Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar. In: Innovative Practices in Education and Industry Exhibition (I-PEINX2016), 14 Mar, 2016, Universiti Teknologi Malaysia, Johor. http://educ.utm.my/ipeinx2016/
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
topic L Education
spellingShingle L Education
A. Rahman, Azlina
Mohd. Zaid, Norasykin
Aris, Baharuddin
Abdullah, Zaleha
Mohamed, Hasnah
Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar
description Kerangka kajian pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek menerusi proses scaffolding dibina untuk menerangkan bagaimana struktur idea yang dibentuk digunakan sebagai asas dalam merancang dan melaksanakan kaedah flipped classroom. Kerangka kajian ini juga dibangunkan dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar di Sekolah Berasrama Penuh (SBP). Pembangunan kerangka kajian ini merangkumi dua fasa pembelajaran bagi kaedah flipped classroom iaitu pembelajaran di luar kelas dan pembelajaran di dalam kelas. Unsur scaffolding pula diterapkan di kalangan pelajar sekolah yang menjalani aktiviti berkumpulan dan hands-on terhadap mata pelajaran yang sukar seperti tajuk Statistik dalam Matematik; yang mana ianya menjadi fokus dalam pembangunan kerangka kajian kaedah pembelajaran ini. Pelaksanaan kerangka kajian ini terbukti berpotensi membantu pelajar memaksimumkan pembelajaran mereka dengan bimbingan minimal daripada guru dan rakan pelajar.
format Conference or Workshop Item
author A. Rahman, Azlina
Mohd. Zaid, Norasykin
Aris, Baharuddin
Abdullah, Zaleha
Mohamed, Hasnah
author_facet A. Rahman, Azlina
Mohd. Zaid, Norasykin
Aris, Baharuddin
Abdullah, Zaleha
Mohamed, Hasnah
author_sort A. Rahman, Azlina
title Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar
title_short Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar
title_full Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar
title_fullStr Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar
title_full_unstemmed Kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar
title_sort kerangka pelaksanaan pembelajaran kaedah flipped classroom berdasarkan pembelajaran berasaskan projek melalui scaffolding dengan mengambil kira gaya pembelajaran pelajar
publisher FACULTY OF EDUCATION, UTM, JOHOR.
publishDate 2016
url http://eprints.utm.my/id/eprint/67055/
http://educ.utm.my/ipeinx2016/
_version_ 1643655890771902464
score 13.252575